Circulair en TraningsMoment (TM)

Barbara heeft zich namens Circulair aangesloten bij TrainingsMoment (TM). Via onze nieuwsbrief willen wij u in het kort kennis laten maken met TM door onder andere stil te staan bij de voordelen. Leest u met ons mee?

Wat is TM?
Zoals u van Circulair gewend bent vindt vaardigheidsontwikkeling op het gebied van persoonlijke ontwikkeling veelal plaats door groepstraining.

De TM methodiek heeft persoonlijke trainingssessies, gericht op concrete gesprekssituaties, ontwikkeld. Als aangesloten trainer, kan Circulair deelnemers en leidinggevenden individueel trainen in het voeren van verschillende gesprekssoorten. Iedere medewerker kan de gesprekssoort trainen die op dat moment voor hem of haar het meest relevant zijn.

Hoe het werkt
Het persoonlijke trainingsmoment wordt door de deelnemer voorbereid met behulp van enkele A4tjes tekst en verschillende filmpjes. Tijdens de trainingssessie wordt de deelnemer begeleid door Barbara en een professionele acteur. De nadruk ligt op leren door doen. Als trainer en acteur geven wij tips, tools en feedback welke altijd aansluiten op het competentieniveau van de deelnemer. In zeer korte tijd worden leerpunten zichtbaar en oefenen deelnemers hun belangrijkste gespreksvaardigheden.

Door het persoonlijke en intensieve karakter van de individuele leersessie bereiken deelnemers een maximale trainingsopbrengst in een veilige leeromgeving.

Gesprekssoorten voor leidinggevenden zijn o.a.
-Slecht-nieuws gesprek (het vertellen van slecht nieuws aan een medewerker)
-Signalerings-/ preventiegesprek (in het kader van voorkomen arbeidsverzuim)
-Sollicitatiegesprek (het voeren van een gesprek met een sollicitant)
-Functioneringsgesprek (het bespreken van het functioneren van de medewerker en de ondersteuning hierbij door de leidinggevende)
-Feedbackgesprek (een medewerker bewust maken van zijn/haar gedrag)
-Beoordelingsgesprek (een formeel oordeel uitspreken over de arbeidsprestatie van de medewerker)
-Discipline-/correctiegesprek (bij het niet nakomen van afspraken en ongewenst gedrag)
-Loopbaangesprek (een gesprek met een medewerker over loopbaanwensen en –perspectieven)
-Exitgesprek (leren van vertrekkende medewerkers)
-Opvang en nazorg gesprek (bij een agressie-incident)
-Verzuimgesprek (telefonische verlofaanvraag/ contactgesprek/ frequent verzuim gesprek)

Gesprekssoorten voor medewerkers zijn o.a.
-Telefonisch klachtgesprek (opvangen van een klacht van een klant)
-Agressiepreventie-aanpak (aan de balie/ spreekkamer/ telefoon)
-Verkoopgesprek (gesprekstechnieken bij het verwerven van een opdracht)
-Feedbackgesprek (terugkoppeling geven op het gedrag van een collega of leidinggevende)
-Loopbaangesprek (een gesprek voeren met je leidinggevende over je loopbaan)
-Sollicitatiegesprek (het voeren van een sollicitatiegesprek naar een interne of externe functie)

Voordelen TM volgens Circulair
Doordat wij onszelf hebben aangesloten bij deze methodiek, zijn wij er, vanuit Circulair, uiteraard van overtuigd dat er voor zowel de deelnemer als voor de organisatie voordelen zitten aan deze manier van trainen. Wij willen deze voordelen dan ook graag met u delen:

Kostenbesparend  
-effectief zijn deelnemers 1 uur van hun werkplek
-geen lunchkosten
-geen accommodatie kosten
-geen reiskosten van de deelnemers

Effectiviteit
-Iedere medewerker leert vanuit eigen inbreng in rollenspel, waardoor men altijd met eigen knelpunten leert omgaan
-Één uur lang is er onverdeelde aandacht voor de deelnemer en zijn/haar ontwikkeling
-Sessies worden vooraf goed voorbereid zodat we snel naar de kern kunnen

Wilt u meer weten over deze methodiek en over de toepassingsmogelijkheden neem dan gerust contact op met Barbara via 06-295 208 93 of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Groet team Circulair 
Maart 2014